De KIP is eraf! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cock en Jose - WaarBenJij.nu De KIP is eraf! - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Cock en Jose - WaarBenJij.nu

De KIP is eraf!

Door: Guess who

Blijf op de hoogte en volg Cock en Jose

20 Oktober 2016 | Laos, Luang Prabang

Beste volgers, het is donderdagavond 20 oktober, 21.15 en we hebben net de laatste stappen gezet in de straten van Luang Prabang. We arriveerden hier dinsdagavond na een lange reisdag met een wachttijd van 5 uur in Bangkok en das best lang op zo'n vliegveld....De reis is wel zonder problemen en toch weer wonderbaarlijk dat je in Amsterdam je bagage afgeeft en dat deze bij aankomst zo'n 9500 kilometer verderop weer vrolijk van de band rolt!
De eerste dagen hier in Laos waren zeer ontspannen al moet gezegd dat bijnaankomst de telefoon dienst weigerde en dus een whatsappje niet gestuurd kon worden naar de fakmilie die ons via flighttracker hadden gevolgd tijdens onze vlucht over een aantal 'apenlanden' zoals Turmenistan en Bangladash. Tja zijn de routes van vroeger niet meer....Dus een beetje stress was het wel en toen bleekmgister ook nog dat het kabeltje van de Apple oplader een breukje vertoonde en dus de electronica niet meer opgeladen konden worden. Dat is vandaag ook weer goed gekomen want ook in Luang Prabang zijn er winkels met alle accesoires voor mobiele spullenboel.
Nog even kort over LB: prachtig gelegen aan de Mekong rivier, veel mooie tempels met bijhorende monniken, voldoende eet- en drinkgelegenheden, mooie watervallen etc. Geen klagen over onze start. Morgen reizen we verder met de boot en daarover later meer. O ja rest ons nog even de titel,van dit proza te verklaren: geen spelfout: kip i.p.v. kop....De kip kun je hier eten maar je moet er ook mee betalen.....Biljetten van KIP 50.000 lijken heel wat maar dat is schijn: we hebben het dan over zo'n 7 tot 8 euro afhankelijk van de koers van de dag!
Nou dat was het voor nu en voor de beeldvorming nog een paar foto's....Tot later

Cock en José

Helaas lukt op dit moment het uploaden van de foto's niet....

• 20 Oktober 2016 - 16:47

Marieke:

Wat fijn dat het goed is gegaan - nu start de leukste fase van de reis: om je heen kijken en geniete!

• 20 Oktober 2016 - 16:55

Cobie:

Die KIP, dat wordt nog erger. Voor een euro krijg je in Vietnam zo'n 25.000 dong.... ;-) Veel plezier!!

• 20 Oktober 2016 - 19:02

Evert-Jan :

Ja de reis is vermoeiend, maar ruim de moeite waard. Jullie vertoeven daar in een hele andere wereld. Ik kijk weer uit naar de vakantie beelden.

• 21 Oktober 2016 - 01:20

Geert:

Apenlanden, hè? Daar kan ik over meepraten ;-)
    Veel plezier daar !

• 21 Oktober 2016 - 06:08

Ron Van Leeuwen:

Ziet er goed uit geniet er van

• 21 Oktober 2016 - 11:45

Willem En Joke:

Wat ziet het er weer fantastisch uit. We zijn nu al benieuwd naar het vervolg. Geniet ervan, want het is weer een hele ervaring die jullie daar op doen. Lieve groetjes

• 21 Oktober 2016 - 12:23

Abdelouahed:

Vriend, ik zeg geniet er maar van die rustige omgeving,