In Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cock en Jose - WaarBenJij.nu In Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Cock en Jose - WaarBenJij.nu

In Quito

Blijf op de hoogte en volg Cock en Jose

09 Juni 2019 | Ecuador, Quito

Zondag 9 juni vertrek naar Quito.

Aeropuerto Baltra 10 uur. Reisdag naar Quito en reisdag betekent ook wachten. Dat vullen we dan dus met wat lezen en een nieuw reisverslag maken. Tot onze verrassing zagen we vanmorgen tijdens een lekker bakkie koffie dat ons 1e reisverslag blijkbaar wel was gepubliceerd. Zonder de foto’s maar die willen we jullie niet onthouden. Dus een korte verslagje mét de foto’s.

Net ingecheckt en we zitten heerlijk buiten en zomaar naast ons komt op zijn gemakkie een landleguaan, aangelopen nou ja! Na 8 dagen vertrekken we dus van Galapagos met heel veel mooie ervaringen en benieuwd naar wat het vaste land ons te bieden heeft.

Afgelopen 2 dagen nog doorgebracht in Puerto Ayora; zaterdag rustig gestart even bijkomen van de cruise. Eerst even kijken op de kleine vismarkt, waar de vissers hun zeer verse vangst verkopen, letterlijk zo vanuit de zee in de kraam. Zelfs geen reistijd... behalve wat mensen zijn er pelikanen, zeeleguanen en een zeeleeuw, want je weet maar nooit, hier is vast wat te halen. Het is zo grappig om te zien hoe ze bijna zitten te wachten op wat restjes vis en hun wachten wordt beloond. Nadat we voor morgen een snorkeltoer naar Santa Fé hebben geboekt, wandelen we naar Tortuga bay, duur 50 min. Het is vandaag bewolkt dus prima voor de wandeltocht.

Sorry voor de hierna wat lyrische beschrijving maar het moet gezegd: Het strand is mooi wit en steekt prachtig af tegen de azuurblauwe zee en de zwarte lavarotsen, prachtig! er is te sterke stroming dus zwemmen gaat niet. Verderop is nog een kleine baai, het water is hier rustig en warm dus beetje zwemmen en snorkelen maar het zicht is niet best er is teveel zand in het water, maar het is wel een mooie plek om klein uurtje door te brengen. Na de wandeling terug relaxen etc.

Zondag vroeg naar de baai, huren een wetsuit en ontmoeten onze gids en de andere mensen die deze toer hebben geboekt. We gaan op de boot en varen naar Santa Fé, alweer treffen we het met het weer. Helder en dus goed zicht. 2x snorkelen we hier en we hopen zeeleeuwen te zien, op dit eiland zit een redelijk grote kolonie.

We plonzen in het water en de gids wijst onder water op dingen die te zien zijn, veel vissen in al die mooie kleuren en ja hoor, zeeleeuwen, ze zwemmen rond ons heen en komen dicht bij, zo leuk, ze zijn heel nieuwsgierig en speels. Terug aan boord koffie/thee terwijl de boot naar een andere snorkelplek vaart. Ook hier is de stroming sterk dus snorkelen we met de stroming mee en komt de boot ons verderop oppikken. Bonus: waterschildpad, echt recht op ons af wauw! We dobberen lekker verder en bij de boot zwemmen weer zeeleeuwen, zo grappig we kunnen er geen genoeg van krijgen en zij blijkbaar ook niet. Met de onderwatercamera maken leuke filmpjes. Na een tijdje moeten we toch echt uit het water, de lunch is klaar, heerlijke verse vis van de BBQ. Terug haar PAyora maken we nog een korte tussenstop op al weer een mooi strandje achter de flinke branding en vergt de nodige stuurmanskunst. Zeeleguanen en baby haaien zwemmen hier rond en zelfs nog een zeeschildpad, het houdt niet op en zo sluiten we onze laatste dag af, gelukkig en bevoorrecht. We hebben op het laatste moment ook nog de ultieme Galapagos foto gemaakt: een zeeleeuw op een bankje op de kade...

• 10 Juni 2019 - 12:51

Hetty:

Wauw,wat geweldig! Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan zien!Dikke kus!

• 10 Juni 2019 - 12:53

Esther:

Hoi Cock en Jose,
    Wat een prachtige reis , mooi ook al die foto’s, stiekem toch een beetje jaloers

• 10 Juni 2019 - 13:31

Ada En Hans Van Esen:

Wat een geweldige reis en prachtige foto's. Zit er een krab op een rotsblok?

• 10 Juni 2019 - 15:07

John :

Wow wat een mooie reis, super en doe de groeten aan Igor

• 10 Juni 2019 - 16:16

Elma:

Wat een mooie reis en mooie foto's. Leuk om zo ook een beetje mee te kunnen genieten!

• 11 Juni 2019 - 02:20

Ronald:

Zijn mooi Cock of je in een andere wereld leeft.

• 11 Juni 2019 - 06:51

Evert-Jan :

Prachtige foto's, een reis voor de ultieme natuurliefhebbers.

• 11 Juni 2019 - 10:43

Marlies:

Prachtige reis Cock en José! Op deze manier is het leuk om met jullie mee te genieten van de mooie foto's en verhalen.

• 13 Juni 2019 - 04:37

Peter:

mooie foto's én verhalen !!

• 13 Juni 2019 - 15:43

Hetty:

Wat super mooi! Je blijft gefascineerd door de natuur/dieren.