Fin del vacaciones - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Cock en Jose - WaarBenJij.nu Fin del vacaciones - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Cock en Jose - WaarBenJij.nu

Fin del vacaciones

Door: Cock en José

Blijf op de hoogte en volg Cock en Jose

07 December 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals de Argentijnen zeggen: Nosotros tenemos el Reina (Maxima), el Papa (de Paus) y Díos (Messí). En wat ons betreft ook een prachtig afwisselend land, zodat je elke keer weer verrast wordt door een ander landschap. Bijzonder aardige en hartelijke inwoners, waardoor je je overal meer dan welkom voelt.
Zo, dat was het dan helaas....nog een paar uurtjes en dan weer richting ons vaderland.
Voor jullie zit het er na het lezen van dit laatste verslagje ook op, geen berichten meer uit Argentinië. Wij vonden het leuk jullie via deze weg een beetje te laten mee genieten en om jullie reacties te lezen.

@ Sytske: zeker geen spijt om toch naar Salta te gaan. Nog bedankt voor de tip!
@ Evert-Jan: nog wel wat mooie dames, maar WA heeft wel de mooiste uitgezocht!
@ Theo&Harriet nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleindochter.
@ Thea, jazeker dezelfde poncho's, ze zijn ook weer gereserveerd voor volgende CAS!
@ Anne-Marie: op één keer na was je steeds de eerste die reageerde ;)

De laatste dagen zijn kort te beschrijven, de achttien uur durende busreis (1300 km) van Iguazú naar Buenos Aires is prima verlopen. We hadden de Super Cama klasse geboekt en dat is vergelijkbaar met Business class in het vliegtuig, de stoelen konden helemaal plat en met een uitklapbaar voetenbankje een bijna volwaardig bed. Prima geslapen ook, de laatste paar uurtjes de stad in schoten niet op want de spits in BA is een tikkie erger dan de gemiddelde in Nederland.
Hoogtepunt verder was gisteren nog het bijwonen van een mooie Tangoshow en we begrijpen het traantje van Maxima nu ook wat beter. De passie van de mensen hier voor de tango en muziek is heel groot. Niet om iemand te beledigen maar de grootste Hazes fan kan hieraan nog een puntje zuigen!
Verder nog wat rondgestruind in BA, geen bijzonderheden.

We hebben het weinig gehad over de kwaliteit van eten hier, nou niks mis mee.
Als je vegetariër bent ga je spontaan vlees eten, zo goed is het hier, echt een wereld van verschil met NL en kleiner dan 300 gr. zijn ze ook al niet. Wel kans dat wij bij het thuis weer proeven van de biefstuk van AH spontaan vegetariër worden!

Ook de accomodaties waar we verbleven waren prima, alle 11. De een wat bijzonderder dan de andere maar altijd schoon, vriendelijk personeel, eigenlijk zoals het hoort.

Kortom het was weer een bijzondere reis met veel afwisseling!

PS: we horen net dat onze vlucht één uur vertraging heeft, het toestel is later uit A'dam vertrokken door slecht weer, daar zien we natuurlijk niet naar uit.
We zien jullie weer in Holland, wat waarschijnlijk net als hier al in de kerststemming is.

Tot gauw, Cock en José

• 07 December 2013 - 07:28

Edwin:

Tot snel ook wij hebben hier genoten van de mooie foto's en jullie belevenissen veilige reis trrug en tot snel.
    Groetjes edwin en marielle

• 07 December 2013 - 08:04

Anne-Marie:

Weer 'n prachtig verhaal!

En weer die mooie foto's!

Die zeeleeuwen zien er ook zo lief uit!

Ik wens jullie 'n goede reis terug en 'n veilig thuis.

Liefs,

Gr Jacques en Anneke

• 07 December 2013 - 11:49

Dia:

Beste Mensen,

Wat vliegt de tijd toch maar wat heb ik weer genoten van alle mooie verhalen (was weer een feestje om te lezen)! Dank jullie wel daarvoor.
    Ik hoop dat de reis naar het koude kikkerlandje goed verloopt.

Groetjes
    Dia

• 07 December 2013 - 15:28

Els:

Lieve Cock en Jose,

Ook wij hebben genoten van jullie mooie verhalen!
    Wat een fantastische vakantie hebben jullibgehad!
    Hoop dat jullie een goede reis terug hebben, tot gauw, x

• 08 December 2013 - 23:09

Boelens:

Hi Cock en José,
    Met plezier heb ik jullie verhalen gelezen, die mij hier en daar erg bekend voorkomen. Dat geldt ook voor veel foto's. Ik weet zeker dat jullie een prachtige reis gehad hebben en ik vind dat jullie precies de mooiste plekken van Argentinië hebben weten te prikken. Goed gedaan, want aan de rest mis je niet zo heel veel.
    Als ik ooit nog eens moet verhuizen, dan staat Salta al jaren hoog op de verlanglijst.

Geïnspireerd door jullie reis heeft PeruMotors besloten nog éénmaal terug te gaan naar Patagonia. Voor een kleine vooruitblik verwijs is graag naar: www.youtube.com/watch?v=xL74mggOYdI

Ik kijk alweer uit naar mijn volgende bezoek naar Nederland (datum onbekend), dan kunnen we onder het genot van een biertje samen nog eens terugkijken op jullie reis. Mooi man !

Greetz,
    Geert.

• 09 December 2013 - 08:03

Irene:

Noiu...ik heb er ook van genoten hoor.

• 09 December 2013 - 09:01

Ron Van Leeuwen:

Cock en Jose

Het waren de verhalen wel, de foto's waren mooi.
    Welkom thuis en Cock ik zie je.

Ronald

• 10 December 2013 - 08:51

Marion Verhoef:

Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie verhalen. Waar kan ik jullie deze volgende keer volgen?

Groetjes,
    Marion