Thunder striking en strike - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Cock en Jose - WaarBenJij.nu Thunder striking en strike - Reisverslag uit Zeist, Nederland van Cock en Jose - WaarBenJij.nu

Thunder striking en strike

Door: Cock en José

Blijf op de hoogte en volg Cock en Jose

13 November 2013 | Nederland, Zeist

Thunder striking en strike.

Beste lezers,

Jullie zullen wel denken, gaan ze het nu hebben over bowlen....nee hoor we gaan gewoon verslag doen van onze eerste reisdagen. De relevantie van de titel zal jullie snel duidelijk worden.
Als gevolg van uitgebreide veiligheidscontroles, die natuurlijk langer duren dan gepland vertrokken we zondag ruim drie kwartier te laat, wel met excuus van de captain, dat dan weer wel. We waren nog lekker aan het opstijgen toen er een flinke klap te horen was met bijhorende lichtflits: je raad het al: blikseminslag en dat vond de bemanning ook bijzonder, dat komt blijkbaar niet zo vaak voor, maar er was ook niemand met angst in de ogen. Vanuit de cockpit bereikte ons het goede nieuws dat er geen storingen waar en dat de reis kon worden voortgezet. Daar waren ruim 330 passagiers blij mee. Over het verdere verloop van de vlucht in de Boeing 777 van de KLM valt niet veel meer te vertellen tenzij jullie willen weten wat we te eten kregen. Nu dat was lekker Hollands, gehaktballetje met rode kool en puree. Niet zoals thuis natuurlijk en geen appelmoes.Verder nog wat kleine snacks en voldoende drinken. De gevolgde route ging over Antwerpen, Parijs, Porto, Madeira (toen een hele tijd niets dan water) aan land bij San Luis in Brazilië, langs Brazilia, Iguazu en toen touch down in Buenos Aires. Precies op tijd dus tijd ingehaald, keurig werk van de mannen in de cockpit.
Volgens afspraak keurig opgewacht en naar ons logeeradres Livian guesthouse gebracht in de wijk Palermo. Nog een biertje en toen lekker slapen. Maar eerst nog even contact met de dame die ons maandag een highlight toertje zou doen door de stad met het openbaar vervoer...en daar komt de tweede strike om de hoek: een deel van de metro lag plat, staking dus...maar goed oplossing eenvoudig: Annili komt gewoon met de auto en dat bleek maandagochtend een Daihatsu van het type Buts&Deuk!
Dus wij op pad met als eerste stop de beroemde begraafplaats La Recoleta, dé plek voor de rich and famous BA'ers om voor altijd te rusten mits je familie daar in vroegere dagen tenminste een plek gekocht heeft want tegenwoordig is het vol en er worden geen ruimingen gedaan. De begraafplaats is een prachtige verzameling van tombes, de een nog fraaier dan de andere. Een bezoek aan La Recoleta is niet compleet zonder de laatste rustplaats van Eva Perron te hebben aanschouwd, een eenvoudige tombe met de familienaam erop (Duarte). Voor de rest van geschiedenis verwijzen we graag naar google!
Verder bezochten we, de Plaza de Mayo ( van de dwaze moeders) en de wijk La Boca, u weet wel waar het cluppie huist waar Maradonna groot is geworden (Boca Juniors). Zijn kop komt in deze kleurrijke wijk wel erg veel om de hoek kijken. Onze gids is fan van River Plate dus erg enthousiast kan ze maar niet worden. Zij vertrekt van hier en wij verkennen de wijk verder, reizen met de taxi en metro terug naar Livian. 's Avonds eten we een hapje in een café in de buurt en waar in de aanpalende zaal ook volop tango wordt gedanst en een prachtige tienkoppige band de mooiste tangomuziek ten gehore brengt. CD is aangeschaft!
Dinsdag is vanaf 15.30 een reisdag die ons met de bus in zo'n 18 uur naar Puerto Madryn gaat brengen. Bus is super de luxe, eten en drinken. In de ochtend verkennen we nog de wijk Palermo Soho, vol met allerlei boetiekjes, kleine winkels van modeontwerpers en ateliers. Eigenlijk zoals alle Soho's in de wereld. Zo hebben we in anderhalve dag een aardige kijk op BA, een stad met vele wijken met ieder een eigen gezicht. En ja onze Maxima kennen ze allemaal. Ze schijnt een goedmakertje te zijn voor de verloren finale....
De bus vertrekt keurig op tijd, alles voldoet aan de verwachting en na een prima nachtje pitten arriveerden we vanmorgen in Puerto Madrin. Huurauto opgepikt en naar het hotel gereden. Over onze dagen hier gaan we de volgende keer vertellen!
Groetjes vanuit Peninsula Valdez.

Cock en José

• 14 November 2013 - 07:33

Anne-Marie:

Hè lieve Josè en Cock!

Dank voor het prachtige, uitgebreide verhaal en mooie foto's!

Nog veel plezier voor jullie,
    en oh ja: op vrijdag 28 februari spelen Guus en ik in het Schillertheater.

Liefs,
    Anne-Marie.

• 14 November 2013 - 08:51

Ron Van Leeuwen:

Jose en Cock door de foto's kan ik nu zeggen dat ik ook wel wat van het land gezien heb, dank hier voor.

Gr, Ronald

• 14 November 2013 - 10:26

Marion Verhoef:

Leuk verhaal. Geniet ervan.

• 14 November 2013 - 10:49

Irene:

wat een pracht verhaal. is hoofdstuk 1 van een heuse roman! Erg leuk om te lezen! Veel plezier verder en ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk. Groetjes, Irene

• 14 November 2013 - 12:34

Peter:

Wij zijn weer bij. Dank !
    PS had toch liever de finale gewonnen :)

• 14 November 2013 - 15:40

Simon:

Nog veel plezier en een verdere fijne vakantie ik zal je reisverslagen met plezier lezen.
    Groetjes van simon.

• 14 November 2013 - 16:36

Willem En Joke:

Bedankt weer voor het leuke reisverslag. Nog een goed vervolg van jullie mooie reis en
    veel plezier. Groetjes De Kruijffjes

• 14 November 2013 - 21:48

Margriet:

Dat ik zondag nog een mailtje sturen om te vragen wanneer jullie nou ook weer zouden vertrekken, zaten ze al in het vliegtuig....
    Maar alsnog: hele fijne vakantie gewenst! groets, Frits en Margriet